tirsdag 10. mai 2016

Mamma i 12 år

I dag har jeg vært mamma i 12 år. Det har vært, og er, litt av en reise. 23 år var jeg. Jeg har et bilde av  meg med den lille bylten i armene. Jeg, sliten og dratt i ansiktet, med Weezer-t-skjorte, bleket hår og en liten bylt i armene. Det ble en røff start for eldstemann. Lungekolaps, infeksjon i den lille kroppen, og 8 dager på barneintensiv før vi kom hjem. Tøft, men likevel så føltes alt så naturlig. Jeg hadde nesten ikke skiftet en bleie, men vi kom inn i det. Lille familien på tre i en toroms på Torshov. Det føltes helt som det skulle. I 2007 ble vi en familie på fire, da flyttet vi til en treroms på Løkka. I 2014 kom sistemann, og nå er vi en skikkelig "A4-familie" med enebolig på landet, to biler, to jobber, gjeld og alt.

Jeg har fått tre flotte gutter, og det hele startet 10. mai 2004. Stort sett synes jeg det å være mamma er en skikkelig bra ting, og jeg både beundrer og digger gutta mine. Likevel, noen dager er det skikkelig slitsomt og jeg kan fortsatt ta meg i å lure på hva jeg holder på med. Det er jo skikkelig vanskelig! Men, så kommer det artige kommentarer, morsomme stunder og barnelatter. Helt til neste gang det krøller seg. Og sånn går det. I en evig runddans.


1 kommentar: