mandag 2. mai 2016

Ti ting om meg (som gjør meg til meg)


  • Jeg vokste opp på en liten plass, hvor jeg kanskje aldri helt fant plassen min, men likevel har røtter.
  • Siden jeg var syv-åtte har jeg alltid elsket bøker, og noen av mine beste leseopplevelser er fra ungdomstiden.
  • Jeg ble kaldt Astrid-redd-barna på barneskolen. En sterk rettferdighetssans og ønske om fred på jord bidro til det.
  • Da jeg var åtte fikk jeg reise til Sør-Afrika med mamma og mormor. Det var med på å vekke reiselysten og utferdstrangen som ligger i meg.
  • Jeg ble mamma første gang da jeg var 23. Midt i studietiden.
  • Byen står meg nær, og jeg er nok egentlig et bymenneske, selvom jeg bor på landet.
  • Da jeg bodde et år i Canada som 17-åring fikk jeg smaken for kaffe, og i dag må jeg ha kaffe hver morgen, ellers får jeg vondt i hodet.
  • På en måte er jeg sosial, men på en måte liker jeg meg godt i eget selskap. På jobb, eller blant gode venner, er jeg utadvendt og sosial, men i samlinger med en del nye folk, o.l., finner jeg ikke alltid plassen min. Small talk er ikke greia mi.
  • Da jeg var åtte bestemte jeg meg for å bli forfatter. Det er fortsatt en drøm, men jeg gjør dessverre lite for å realisere den.
  • Jeg har funnet ut at jeg liker å løpe, og jobber med å fortsette med å like det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar